BARAJ / LAC DE ACUMULARE
LOCALIZARE: pe râul Argeş, sprijinit pe
versanţii munţilor Pleaşa şi Vidraru, de-a lungul Transfăgărăşanului, România
ANII CONSTRUCȚIEI:
1966
CUM
AJUNG: Barajul Vidraru se află la o distanţă de: 29 km de Curtea
de Argeş, 64 km de Pitești, 65 km de Râmnicu Vâlcea, 107 km de Horezu, 128 km
de Sibiu, 153 km de Brașov, 175 km de
Tg.Jiu, 175 km de București, 205 km de Alba Iulia.
Acces rutier: - pe A1 București - Pitești, DN7C Pitești - Curtea de Argeș -
Corbeni - Barajul Vidraru;
- pe DN67 Tg.Jiu - Horezu - Rm.Vâlcea, DN73C Rm.Vâlcea - Curtea de Argeș, DN7C - Corbeni - Barajul Vidraru;
- pe DN73 Brașov - Râșnov - Câmpulung - Curtea de Argeș, DN7C - Corbeni - Barajul Vidraru;
- pe
DN7 Sibiu - Țuțulești, DJ703M - DN7D - Curtea de Argeș, DN7C - Corbeni - Barajul Vidraru.
Acces feroviar: Cea mai apropiată gară este cea
din Curtea de Argeș.
DIMENSIUNI: BARAJ - Înălțime: 166,6 metri; Lungime: 305 metri;
Grosime: sus - 6 metri, la bază
- 25 de metri
LAC de
acumulare - Lungime: 28 km ; Suprafață: 1000 ha; Volum: 465 milioane metri3
CAZARE: În apropiere de Barajul Vidraru, turiștii pot găsi diverse posibilități de cazare la pensiunile construite în zonă, unele aflându-se chiar pe malul lacului.
REPREZENTATIV: În 1966, când a fost dat în
folosință, Barajul Vidraru a fost primul baraj în arc construit în România, al
cincilea în Europa și al noualea în lume
între construcțiile similare;
De la Barajul Vidraru, dinspre Curtea de Argeş, se continuă şoseaua
Transfăgărăşan care urcă până la Bâlea Lac şi coboară apoi pe Valea Bâlii, la
Cabana Bâlea Cascadă.
Barajul permite funcționarea centralei
subterane de la Corbeni și a unui lanț de 20 de hidrocentrale pe râul Argeș.
DESCRIERE:
- Pe lac circulă mai multe vapoare, puteți pleca într-o
croazieră, vă puteți plimba cu hidrobicicleta sau puteți închiria bărci cu vâsle
pentru pescuit.
- Barajul -
Construcția barajului a durat 5 ani și
jumătate;
-
S-au forat 42 km de galerii subterane;
-
S-au excavat 1.768.000 metri cubi de rocă, din care aproximativ 1 milion metri
cubi în subteran;
-
S-au turnat 930.000 metri cubi de beton, din care peste 400.000 metri
cubi în subteran.
- Barajul Vidraru este ridicat pe râul
Argeș, are structura din beton, sprijinindu-se pe versanții munților Vidraru și
Pleașa. Este un baraj de beton cu dubla curbura realizat din 22
ploturi verticale, Turbinele sale asigura o suficienta capacitate energetica
necesara locuitorilor din împrejurimi, capacitatea sa fiind de 400 GWh/an.
- Barajul este traversat de 9 galerii orizontale interioare în care se găsesc amplasate aparatele de măsura și control. Această construcție zveltă (6 m grosime la coronament și 25 m la baza) ține piept apelor cristaline de munte care, după ce au trecut prin ferestrele de piatră ale Făgărașilor, oglindesc, nemișcate, vârful înzăpezit al Negoiului, privind semeț de la cei peste 2.500 m înălţime.
- În afară de mărimea impozantă a construcțiilor din
această zonă, turiștii mai pot admira frumusețile locului. Fiind situat într-o
regiune muntoasă, barajul Vidraru le oferă turiștilor peisaje destul de plăcute,
asigurând vara un mediu răcoros pentru cei care vor să scape de canicula din
marile orașe.
Lacul Vidraru
- Lacul Vidraru este un
lac de acumulare, aflat la baza Barajului Vidraru pe râul Argeş, în 1966, pentru
producţia de energie electrică. Situat între munţii Frunţii şi Ghiţu, lacul
adună apele mai multor râuri – Capra, Buda, Râul Doamnei, Cernatul, Vâlsanul,
Topologul, Râul Valea lui Stan şi Limpedea, cu un
debit total de cca 5,5 ml /s.
- Vegetația este destul de variată,în regiune fiind
plantate numeroase păduri de conifere și foioase. Fauna este specifică
reliefului montan.
- Barajul Vidraru a devenit şi locul preferat al
extremelor. Aici s-a amenajat cea mai înaltă pistă de lansare pentru bungee
jumping. Pe timp de vară pasionații acestui sport pot sări cu coarda elastică
de la 166 m. Pentru detalii și rezervări, sunați la telefon 0721 479 746 -
Mihai Mândreanu (săriturile se pot face numai pe bază de programare telefonică).
- Oamenii care au lucrat la construirea barajului își
amintesc că erau condiții grele și că au fost mulți care au murit. Nimeni nu le
știe cu adevărat numărul. În unele documente se vorbește despre 80 de muncitori
decedați în accidente. Cert este că, după mai bine de 40 de ani, barajul
Vidraru atrage mii de turiști, români și străini, care rămân uimiți de acest
monument al tehnicii inginerești.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu