Translate

- sursă fotografii: ANCA FLOREA - Dincolo de aproape

Mănăstirea Sf. Mucenic Mina - Plopana


MĂNĂSTIRE DE CĂLUGĂRI
ADRESA: Com. Plopana, jud. Bacău
TELEFON: 0745897575
ANUL ÎNFIINŢĂRII:  Mănăstirea Plopana a fost ridicată în perioada 2000 - 2009. Pe 16 mai 2004 a fost pusă piatra de temelie a bisericii. În  mai 2012, cand am vizitat-o, încă se lucra la pictura interioară.
HRAM:  Sfântul Mare Mucenic Mina (11 noiembrie),
               Sfântul Ierah Nectarie de Eghina (9 noiembrie),
               Acoperământul Maicii Domnului (1 octombrie).
CUM AJUNG: Mănăstirea Sf. Mucenic Mina se află la o distanță de: 1,5 km de localitatea Plopana32 km de Bacău și 52 km de Vaslui.
              Acces rutier:  - pe DN2F  Bacău - Plopana Mănăstirea Sf. Mucenic Mina;
                                     - pe DN2F Vaslui - Plopana Mănăstirea Sf. Mucenic Mina.
                       La mănăstire se poate ajunge destul de uşor şi datorită autobuzelor de transport public care circulă de mai multe ori pe zi spre Vaslui sau comunele din jur şi invers, spre Bacău.



CAZARE: În comuna Plopana sunt câteva pensiuni şi vile care oferă cazare.
REPREZENTATIV: Mănăstirea a fost înființată pe locul fostului sediu al Fermei Pomicole 2 din Plopana, aflat în stare avansată de degradare și care a fost cumpărat de la stat de către călugării delegați atunci de Episcopia Romanului. 
ÎN APROPIERE: Mănăstirea Sf. Mucenic Mina se află la o distanță de: 96 km de Salina TÂRGU OCNA, 100 km de Slănic Moldova - IZVOARE.

DESCRIERE:
După 1km de com. Plopana un indicator ne arată dreapta către mănăstire.

   - Cu multă trudă și cu multe greutăți din cauza neajunsurilor, s-a ridicat Biserica Catedrală a mănăstirii, din cărămidă, cu stâlpi de beton armat și centuri de rezistență, fiind acoperită cu tablă zincată.


   - Biserica are formă de cruce treflată, cu pridvor deschis și este construită în stilul bisericilor ștefaniene. 



   - De curând, a fost finalizată pictura altarului şi, se speră, până în vara anului 2013, mănăstirea să fie pictată integral. Catapeteasma bisericii este sculptată în gorun fiert de meșteri populari din zona Neamț iar icoanele de pe catapeteasmă sunt pictate în ulei cu fondul în foiță de aur. 


   - În partea dreaptă a bisericii, este amenajat paraclisul cu hramul Sfântul Mare Mucenic Mina și o casă de oaspeți.
   - În partea stângă, este construit complexul chiliilor din care fac parte chiliile călugărilor, bucătăria, trapeza, camere pentru arhondaric și camere pentru tabără de vară destinată copiilor din familii nevoiașe. 
   - În latura de N-E, mănăstirea are amenajate anexele gospodărești cu o mini-fermă zootehnică, un  atelier de tâmplărie și un mic atelier de pictură.


   - Pe viitor, proiectul prevede construirea unei clădiri şi amenajarea unui spaţiu pentru tabăra de copii din familii sărace şi zone defavorizate cât şi alte activități social filantropice.


   - De pe colina pe care este ridicată mănăstirea, privind în vale, ni se înfăţişează o panoramă pitorească cu casele satului Plopana, peste care urmează dealurile îmbrăcate cu păşuni şi fâneţe În spre est, în vale, este livada de pomi care se continuă spre deal cu alte livezi care fac ca, primăvara, peisajul să fie unul mirific.

35 de comentarii:

Anonim spunea...

Cazare Paraul Rece

It's actually a nice and helpful piece of information. I'm glad that you just shared this helpful info with us.
Please keep us informed like this. Thanks for sharing.


my web page - Venus Cazare

Gina Radna spunea...

Cred in partidul femeilor toata viata etern si vesnic de 10 sa aiba legea mea pielea mea sa aiba toata arhiva video, taxa calcul, lunara legea,dreptatea mea M, vesnic.

Anonim spunea...

Buna sear asi dori sa vorbesc cu dumneavoastra

Gina Radna spunea...

Sfinte Mina si sf Andrei,ne juram cu mainile pe sf cruce si sf evanghelie, eu parinti sot bunici strabunici sintem maici frati bisericesti luam tot gratuit pe numele noastre eu Alexandra 1800-vesnic.

Gina Radna spunea...

sint dosarele noastre cu acuzatii si pare eu parinti la Regele Mihai nu renuntam vesnic la acuzatii vesnic.

Gina Radna spunea...

sintem serafimi cu cate 6 aripi liturghisitori eu parinti bunici[3] strabunici 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

sint parele si acuzatiile noastre eu tata si mosul,si bunicul, la Jilava si Auschwitz nu renuntam vesnic la acuzatii vesnic.

Gina Radna spunea...

au parintii scoala rechizitele scolare ideatia peioratia mea cu judecata minte inima secret psihologic,iscalit ale lor au psihologia mea cu semn corecta de nota 10 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au eu si parintii sotul YAKUZZA inseriati Adas ,toti ca mine bine rau fericire frumos justitie 1900-vesnic banca aici sat.

Gina Radna spunea...

sint LEGILE noastre eu parinti la Inchizitie Craiova iscalit ai vostrii 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au staretii legea si adevarul meu film istoric cat pe cat sume 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au parintii si sora ca mine de la maica Domnului 1900-etern si vesnic.

Gina Radna spunea...

au SCOLASTICA mea intru Dracul eu parinti sora unchi sot bunici strabunici corect de nota 10 suflete psihologice 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

esre schema mea chimica neurofiziologica corecta de nota 10 la Dispensar aici sat Varz/Cal, 1900-vesnic[numere nume cod specific forma tratament regim acte si palestinieni] vesnic.

Gina Radna spunea...

au oamenii mnemotehnica mea si la fel col.din Cincu toti marturi chemati de mine filmati cu foto scoda regina registre cat pe cat sume arhiva date tehnice foto banca Agricola vesnic.

Gina Radna spunea...

este meseria mea curata fara stersaturi steno in Cincu poligon trageri masini mnemotehnica corecta de nota 10 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

sint vanzator-cofetar in Arges de Sus judet dava Agnita,infime ca pret 1900-vesnic corect de nota 10 vesnic[tiganii vesnic].

Gina Radna spunea...

au barbatii panza mea iscalit a lor gratuit 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au parintii ,,cartea mea de popa,,iscalit a lor 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au barbatii,,cartea mea de popa,,iscalit a lor 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

,,eu R.M cnp[IDnp] am,,facut gaura in pamant la cazan in istoria antebelica trainer,,corect de 13 arian cum am cerut 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

este DREPTUL meu legislativ steno lista biserica vale paroh 1 faptic 1900-vesnic toti legionarii[motivul].

Gina Radna spunea...

sint meseriile noastre steno la pachete in dulap la seful Mobila eu parinti bunici[3] sot sora unchi strabunici 1800-vesnic corecte de nota 10 vesnic.

Gina Radna spunea...

au parintii sotul bunicii sora unchiul strabunicii acte ca ale mele regim militar si PILATUL meu din PONT invatatura de credinta credinta SS /Gardul 1800-vesnic[le-a dat PILAT identic ca mine muzeal i.g duca corect de nota 10] vesnic.

Gina Radna spunea...

sint maestru sef pe taraf la ziarul Coz Inf 1900-vesnic corect .

Gina Radna spunea...

stiu oamenii de la mine cu popii sa vada sa auda si ei marturi notar aici sat care fura cu semn suflete cuvinte sunete imagini 1900-vesnc.

Gina Radna spunea...

sint directivele mele la Stat cu Etichete 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

sint vanzator gheronda bisericesc cu chitante metoc Frasn aici sat Cal/Varz in casa BILETUL gratuit 1900-vesnic.,de afaceri Electroaparataj si Energoaparataj Sibiu 1900-vesnic corect.

Gina Radna spunea...

este planul meu Rad conform Justitie toti inclusi PLAN in computer politie corect legal de nota 10 1900-vesnic toti plan la fel cec bancar aici sat vesnic.

Gina Radna spunea...

am vandut arta mea de pictor statului comunist in revista Suveranitatea si Independenta Romaniei[toti PLAN la fel 1900-vesnic].

Gina Radna spunea...

este fisierele la Sfatul Popular scrise de mine si parinti probe stofe ate corecte de nota 10 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

sint maica mafiota croitor cu credinta mnemotehnica numai in maica Gen .Ter, din G.Lu....si eu si parinti si sot 1900-vesnic corect si numai atat psihologic vesnic.

Gina Radna spunea...

sa stie Giug adevarul sa-i scrie lui in palma martur fisc unde pret loc comant lege preot sicriu 1900-vesnic legea scrie in fisier SIE 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

avem juramant de vanzatori la Finante eu parinti bunici [3] strabunici[2] 1800-vesnic.

Gina Radna spunea...

este adevarul nostru fiecare inscris la partide PNT /PNL/PSD eu parinti bunici[2] in fisiere doc cu dovezi , corecte 1900-vesnic.